Readers, please email for inquiries. I rarely respond through comments. Thank you: nadhirah_sainuri@yahoo.co.uk

Saturday, May 30, 2009

3 KiSah Lapuk

Aku nak cerita jugak waLaupun dah Lapuk. Sukati akuLah. BLog aku. Rekod aku. Tenaga aku. Idea aku. Bukan bLog engkau. Bukan cerita pasaL engkau. Bukan tenaga engkau. (penuLis agak emo ketika ini. Ntah kenapa. hihi)

25 Mei 09

First time masuk kat The JungLe saLah satu restoran yang berLambak umpama anak-anak cipan di ALamesra. Aku agak mengada-ngadakan diri untuk mengidam meminta dibeLanja Fish & Chips. Memandangkan kami kerja masa tu, tempat yang terdekat untuk mendapatkan Fish & Chips adaLah di ALamesra. Harga RM18 (sangat mahaL tapi aku tak peduLi sebab agak mengada-ngada masa tu)
muka tahan hati meLayan karenah tunang yang agak mengada-ngada pada ketika itu

muka 'aku-tak-peduLi-nak-jugak-fish&chips'

seteLah menikmati Fish&Chips yang diidamkan sejak pagi, aku menjadi marah sebab Langsung tak sedap!!!! sumpah taknak makan Fish&Chips kat situ Lagi. grrrr~ sia-sia je bayar mahaL-mahaL!!


26 Mei 09

Kami dengan rajinnya naik ke ofis tingkat atas untuk menyusun & kira baLik stok barang-barang Herbs AL-Jabbar. MuLa-muLa tu semangat nak angkat barang-barang keLuar dari stor supaya senang kira. Last-Last, terkapus-kapus sendirian mengosongkan stor. Tunangku sudah merungut Lapar. Tapi aku agak mengada-ngada (sekaLi Lagi) untuk menyiapkan kerja tersebut. Padan muka aku kena angkat sendiri-sendiri sambiL diperhatikan oLeh si dia.

Dengan bangganya pose depan stok yang berjaya kami keLuarkan dari stor. Berat tahap gaban! WaLaupun masa ni aku masih boLeh berLagak kuat, tapi..... meja-meja yang ada daLam stor tu, tunangku yang angkat sendiri. hehe. soriLa bang, tenaga dah habes.

Dan maLam itu, aku merana kesakitan tangan seperti Lebam di setiap urat sendiku. Padan muka! LenkaLi jangan mengada-ngada. Bak kata orang Sabah: "Jangan minta puji" Maksudnya: takpayahLa berLagak. Kena sebijik kat muka aku. Aduh~


28 Mei 09

Mr. Naza: Mari ikut I pegi Tuaran
Mrs. Naza: Nak buat apa?
Mr. Naza: ToLong famiLy I buat persiapan kawen cousin
Mrs. Naza: Tapi dgn syarat.
Mr. Naza: Apa?
Mrs. Naza: Mesti bagi I kerja
Mr. Naza: ??? ok.

LaLu, kami pun berangkat ke destinasi bersama bakaL ibu mertuaku. Akibat sifat minta pujiku meminta kerja tadi, ALLah makbuLkan permintaan itu dengan memberiku kerja mengupas kuLit bawang merah, bawang putih & haLia. PENUH SEBAKUL. wahahaha.. tahniah! syabbas beti!
khusyuk mengupas bawang merah dengan sopan

Operasi mengupas bawang putih pLak Lepas bawang merah habis aku kerjakan. HiLang dah kesopanan & kesusiLaan depan bakaL ibu mertua. (siLa perhatikan kaki kiri diangkat dengan penuh bergaya.)

Muka puas hati. Kerja dah siap!

gambar ni takda kaitan. nak tunjuk baju sama. haha


Written by: Mrs. Naza

No comments: