Readers, please email for inquiries. I rarely respond through comments. Thank you: nadhirah_sainuri@yahoo.co.uk

Tuesday, May 12, 2009

Aku Bukan Nabi yg Bisa Sempurna

Manusia pasti meLakukan kesiLapan kerna mereka bukan Nabi yang bisa sempurna. Begitu juga aku. Aku bukan Nabi yang bisa sempurna. Aku selalu meLakukan kesiLapan. Untuk itu, aku berhak dihukum. KadangkaLa hukuman yang diberikan kurasa tidak setimpaL dgn apa yang teLah aku perbuat. Perasaan itu juga timbuL kerna aku seorang manusia. Tidak pernah merasa puas dengan apa yang ada. Aku bukan Nabi yang bisa sempurna.

Tetapi aku bersyukur kerna dikurniakan seorang ibu yang sangat memahami waLaupun kadangkaLa timbuL juga perasaan tidak puas hati untuk sestengah tindakannya. Namun, sesungguhnya perasaan itu hadir kerna aku bukan Nabi yang bisa sempurna. Tak kira betapa endah tak endahnya aku meLayan perbuaLannya, betapa sombongnya aku mengadap makanan yang dihidangkan, betapa kasarnya aku meLayaninya, betapa Lama aku tidak menghiraukannya, dia tetap di situ. Mak tetap di situ. MeLayani aku sepenuh kasih sayang yg ada.

Mak, akak syg mak sangat2. Kadang2 akak rasa nak peLuk mak tapi akak maLu. Kadang2 kuat perasaan akak nak ucap I Love U kat mak tapi akak maLu. Akak suka tengok muka mak excited biLa terima hadiah. Dats y akak suka beLikan mak something. Sebab tu ja yang akak berani & tak maLu nak buat. Akak nak mak tau satu perkara. KaLau mak tak senyum kat akak, hati akak tak tenang sepanjang hari. Mak mesti senyum kat akak hari2 ok. Akak sayang mak sampai mati.

p/s: akak nak guna perkataan something tu untuk anak2 akak nnt

Written by: Mrs. Naza

3 comments:

nazaruddin said...

syurga itu terletak di telapak kaki ibu..sayangila ibu kita kerana ibu menyayangi kita.

aida fazura said...

akak, aida pun rasa begitu kat mak aida cuz aida ni rebellious n tak affectionate lgsg mcm kak biena..tp aida sgt syg kat mak, tp malu nak buat benda2 gtu. kalau mak marah aida, satu hari jiwa tak tenang! huhu

slamat hari ibu kat mak k?

prince_drifter said...

aida..ketepikan perasaan malu tu..kalau rasa nak peluk mak aida peluk ja tanpa rasa segan atau malu..naza dah tua tua macam ni pun naza still b'manja dengan mama naza..becouse naza tahu kalau naza tak buat macam tu pasti one day naza akan menyesal kalau dah terlambat..kasih sayang ibu membawa ke syurga..perasaan yang terbuku di hati pasti akan rasa tenang dan lega kalau kita dapat peluk ibu kita sendiri..(hehehe too much talking).