Readers, please email for inquiries. I rarely respond through comments. Thank you: nadhirah_sainuri@yahoo.co.uk

Thursday, June 4, 2009

KLinik Pergigian & Saringan Darah HIV


4th June 2009


Adik bongsuku merangkap bos eighteenseven artworkdesign, merangkap peminat setia keroro gunso, merangkap penuLis bLog ikanstim (kaLau nak baca, boLeh kLik ikanstim) teLah mengaLami pertumbuhan gigi yang abnormaL. eh?!

Gigi geraham beLiau teLah tumbuh di tepi gusi. Bukan di bawah gusi. Disebabkan itu, beLiau (mcm orang tua puLak) mengaLami kesakitan di bahagian gusi & pipi & mengaLami kesukaran untuk mengunyah makanan & membuka muLut. Banyak betuL kesan sampingan dia ni. Ish~ Ish~ Ish~

Maka, kami pun pergi mendapatkan nasihat doktor di KLinik Pergigian Putatan. Nama doktor tu Dr. Syarifah. Dia kata, gigi budakni tak boLeh cabut Lagi sebab baru tumbuh sikit. Tak dapat nak grab gigi tu. Maka, kesimpuLannya, he has to bear da pain untiL the teeth can be puLL out.

mendaftarkan dirinya sendiri

bukti aku jadi peneman setia

agak tertekan mengenang nasib maLang beLiau. hihi

aku yang AKAN menerima nasib maLang sebentar Lagi (tuLa.. rasakan!)


Petangnya puLak, seperti yang tertera di jaduaL appoinment, kami kena buat ujian saringan HIV untuk bakaL pengantin. Maka, kami berangkat ke KLinik Dr. Mustafa di Likas PLaza. Seorang dicaj RM40 makes it totaL RM80 for 2 persons. Di siniLah nasib maLang muLa menimpa. Huhu..

MuLa-muLa sekaLi, mi amor kena cucuk duLu. SekaLi tarik je, picagari tu penuh dengan darah. Sampai giLiran aku puLak, dengan confidentnya huLur tangan kanan sebab seLama 5 kaLi derma darah, memang guna tangan kanan. Tapi Dr. Mustafa nak tangan kiri. So, huLur tangan kiri.

SekaLinyaaaa....... argghhh~ takda setitik darah pun yang masuk daLam picagari. Cuba tangan kanan puLak. Sama jugak. Takda setitik darah pun keLuar. Tukar Lagi ke tangan kiri tapi di bahagian berbeza. Tetap sama. Tukar Lagi tangan kanan. Sama jugak! Masa tu aku dah nak menitis air mata. SAKITLAAAAAaaaa!!!! Last sekaLi, Dr. kata, try kat urat atas tangan. Tapi Dr. kata Lebih sakit daripada Lengan.

HasiLnya, EUREKA!! Berjaya!! yeay!! Aku teLah menggunakan TIGA (3) picagari dengan LIMA (5) cucukan jarum picagari. huhu.. tapi sekurang-kurangnya aku memanfaatkan RM40 tu dengan membazirkan picagari Dr. Mustafa. hehe.

ini cubaan yang ke-4

wasted picagari

dua cucukan di Lengan kiri

dua cucukan di Lengan kanan

cucukan terakhir di tapak tangan. bengkak owh!

muka bangga sebab sekaLi ja kena cucuk. Tak adiL!!

p/s: Dr. Mustafa kata: "ni pengorbanan pertama sebeLum perkahwinan. Nanti dah kawen kena mengandung, kena beranak Lagi." aih.. kenapaLa perempuan yang asek suffer?


Written by: Mrs. Naza

2 comments:

Azyy said...

huyooo.. 5 kali kena cucuk.

Mr & Mrs Naza said...

darah I mempunyai daya lekitan yg tinggi. erk~