Readers, please email for inquiries. I rarely respond through comments. Thank you: nadhirah_sainuri@yahoo.co.uk

Monday, August 31, 2009

Merdeka :: Puasa :: Anak Yatim

31 Ogos 2009

Sempena Hari Kemerdekaan MaLaysia yang ke-52 ni, husband & I ada satu misi bersama dengan warga ABIM, SISMA & WADAH. Misi kami iaLah menyantuni anak-anak yatim & kanak-kanak miskin di Rumah Putera Harapan (RPH) di Ranau, Sabah. Penghuni RPH terdiri daripada 17 orang kanak-kanak LeLaki dari Lingkungan usia 7 hingga 13 tahun.

Terima kasih kepada mama yang menginfakkan kereta beLiau untuk sehari kepada kami ke Ranau & kepada abah mertua atas sumbangan ikhLas beLiau. Program di RPH dimuLakan dengan membawa kanak-kanak tadi ke sebuah gedung pakaian di pekan Ranau untuk membeLi keLengkapan (pakaian) di hari Lebaran: termasukLah baju meLayu, songkok, sandaL & samping. Setiap seorang diperuntukkan kuota RM100. Husband & I dapat 3 orang anak angkat. (SyahruL, Khamis & Irfan). Umur dorang 13 tahun. BARU JE KAWIN DAH ADA ANAK BESAR. Hehe.

Owh Lupa. Terima kasih juga kepada cashier kedai tersebut kerana mengurangkan RM2 untuk setiap item yang dibeLi.

Program diteruskan dengan nasihat daripada Abah & penyampaian wang sumbangan kepada setiap penghuni RPH termasukLah kepada pihak pengurusan. Kunjungan ditamatkan dengan sesi bersaLam-saLaman diiringi seLawat. SeLebihnya, boLehLah tengok gambar-gambar kat bawah ni.

Oh ya, sesiapa yang ingin membuat sumbangan, boLehLah hubungi ABIM Sabah di taLian 088-212080 untuk bercakap dengan Zikri/NajaL atau Lawati websitenya di SINI atau berhubung terus kepada pengurus RPH, Ust Sabri 0198993315.


Abah menyampaikan takLimat kepada warga ABIM, SISMA & WADAH


Ust. Sabri pun tak ketinggaLan bagi takLimat


Gambar beramai-ramai depan gedung pakaian
Ini gambar anak-anak angkat mak & abah
Anak angkat kami tak sempat nak bergambar


Ini asrama dorang


Di hadapan RPH bersama sebahagian daripada penghuninya
Yang Lain maLu nak begambar


Ya, saya tahu mereka hensem
Semua unavaiLabLe
Naza (dah kawen), SaLim (dah tunang), Abu (dah tunang)
blogger-emoticon.blogspot.com

10 comments:

Aida The Pink Goddess said...

"ya sy tau mereka hensem"

haha tak tahan.haha

azyy said...

waaa.. bestnya.

ayat last tu ba.. =p Salim makin tembam. kekeke.. kirim salam sama dia.

~{[-Da Lovers-]}~ said...

hehehe hakikat ba tu.

azyy: kaLau kau tgk dia reaL, Laaaaaaagi tembam. saya pun nda pecaya tgk. nnt i sampaikan k.

Nur Kasih said...

salam..

Kak Nadh, nanti letaklah gambar anak-anak angkat kak Nadh sekali ye..hehe

~{[-Da Lovers-]}~ said...

takde amek gambar dorang.
tu masaLahnya tapi ada gambar dorang yang ramai-ramai depan kedai tu.

spot them.
dorang berdiri depan husband & I

khairieah said...

RANAU! rindu ranau :)

kak nadhirah, ayah sy hari2 pg rumah putera harapan nih, tp sy x pernah pg lg..wuwu..

~{[-Da Lovers-]}~ said...

HARI-HARI?!!!!

sape nama dia?

khairieah said...

cikgu mokhtar...hehe
dia pegi melawat lepas zohor n asar..huhu

~{[-Da Lovers-]}~ said...

he's your father?
aaaaaa tak sangkanya. ngee~

Khairieah said...

huhu.. :)