Readers, please email for inquiries. I rarely respond through comments. Thank you: nadhirah_sainuri@yahoo.co.uk

Saturday, May 30, 2009

3 KiSah Lapuk

Aku nak cerita jugak waLaupun dah Lapuk. Sukati akuLah. BLog aku. Rekod aku. Tenaga aku. Idea aku. Bukan bLog engkau. Bukan cerita pasaL engkau. Bukan tenaga engkau. (penuLis agak emo ketika ini. Ntah kenapa. hihi)

25 Mei 09

First time masuk kat The JungLe saLah satu restoran yang berLambak umpama anak-anak cipan di ALamesra. Aku agak mengada-ngadakan diri untuk mengidam meminta dibeLanja Fish & Chips. Memandangkan kami kerja masa tu, tempat yang terdekat untuk mendapatkan Fish & Chips adaLah di ALamesra. Harga RM18 (sangat mahaL tapi aku tak peduLi sebab agak mengada-ngada masa tu)
muka tahan hati meLayan karenah tunang yang agak mengada-ngada pada ketika itu

muka 'aku-tak-peduLi-nak-jugak-fish&chips'

seteLah menikmati Fish&Chips yang diidamkan sejak pagi, aku menjadi marah sebab Langsung tak sedap!!!! sumpah taknak makan Fish&Chips kat situ Lagi. grrrr~ sia-sia je bayar mahaL-mahaL!!


26 Mei 09

Kami dengan rajinnya naik ke ofis tingkat atas untuk menyusun & kira baLik stok barang-barang Herbs AL-Jabbar. MuLa-muLa tu semangat nak angkat barang-barang keLuar dari stor supaya senang kira. Last-Last, terkapus-kapus sendirian mengosongkan stor. Tunangku sudah merungut Lapar. Tapi aku agak mengada-ngada (sekaLi Lagi) untuk menyiapkan kerja tersebut. Padan muka aku kena angkat sendiri-sendiri sambiL diperhatikan oLeh si dia.

Dengan bangganya pose depan stok yang berjaya kami keLuarkan dari stor. Berat tahap gaban! WaLaupun masa ni aku masih boLeh berLagak kuat, tapi..... meja-meja yang ada daLam stor tu, tunangku yang angkat sendiri. hehe. soriLa bang, tenaga dah habes.

Dan maLam itu, aku merana kesakitan tangan seperti Lebam di setiap urat sendiku. Padan muka! LenkaLi jangan mengada-ngada. Bak kata orang Sabah: "Jangan minta puji" Maksudnya: takpayahLa berLagak. Kena sebijik kat muka aku. Aduh~


28 Mei 09

Mr. Naza: Mari ikut I pegi Tuaran
Mrs. Naza: Nak buat apa?
Mr. Naza: ToLong famiLy I buat persiapan kawen cousin
Mrs. Naza: Tapi dgn syarat.
Mr. Naza: Apa?
Mrs. Naza: Mesti bagi I kerja
Mr. Naza: ??? ok.

LaLu, kami pun berangkat ke destinasi bersama bakaL ibu mertuaku. Akibat sifat minta pujiku meminta kerja tadi, ALLah makbuLkan permintaan itu dengan memberiku kerja mengupas kuLit bawang merah, bawang putih & haLia. PENUH SEBAKUL. wahahaha.. tahniah! syabbas beti!
khusyuk mengupas bawang merah dengan sopan

Operasi mengupas bawang putih pLak Lepas bawang merah habis aku kerjakan. HiLang dah kesopanan & kesusiLaan depan bakaL ibu mertua. (siLa perhatikan kaki kiri diangkat dengan penuh bergaya.)

Muka puas hati. Kerja dah siap!

gambar ni takda kaitan. nak tunjuk baju sama. haha


Written by: Mrs. Naza

Friday, May 29, 2009

Syurga Cinta


PETIKAN FILEM:

Atuk Syuhada

Cinta kepada manusia terbahagi kepada 3:
1) Cinta dari Syaitan. LeLaki & wanita bertemu, bermuLa dengan berpegangan tangan, berzina, perempuan mengandung LaLu mereka bernikah.
2) Cinta dari Jin. LeLaki & wanita bertemu, perempuan tak suka LeLaki tadi. LeLaki bomohkan perempuan LaLu mereka bernikah.
3) Cinta dari ALLah. LeLaki & wanita bertemu, dari pandangan mata, terus menusuk ke hati. LeLaki meLamar perempuan LaLu mereka bernikah. ItuLah yang dinamakan syurga cinta.

Mummy & Daddy Am

Mummy: U.. U..
Daddy: Ada apa? Ada jembaLang ke kat rumah kita ni? TepiLa sikit. I tengah tengok tv ni.
Mummy: BukanLah! I.. ternampak anak kita sembahyang.
Daddy: Am dengan IkmaL sembahyang?
Mummy: ye!
Daddy: So?
Mummy: I tak sedap hatiLa..
Daddy: Apa yang u nak risau? Kita banyak buat ibadah. Kita sedekah kat rumah anak-anak yatim, mangsa-mangsa bencana aLam pun kita bantu. Tu, bosnia tu. Kita toLong jugak. Semua tu ibadahLa tu. U tak payahLah risau. Kita tak sembahyang tapi kita buat banyak ibadah. CONFIRM MASUK SYURGA!


Komen saya pasaL fiLem ni:

1) Lakonan Syuhada agak kaku sebab perkataan yang dia tuturkan keLuar sebutir-sebutir.
2) Pasangan yang bercinta MESTI tengok untuk fahami maksud cinta kepada manusia.
3) Macamana seorang David Teo boLeh terfikir untuk buat kisah macamni? Dia beLum IsLam tapi buat cerita berunsur IsLamic. Very high moraLity. Yang IsLam ni puLak buat cerita pegang sana sini. PeLuk, cium, hati remuk redam macam nak hancur dunia.
4) SiLa rujuk post saya yang bertajuk SoLat :: Pray untuk menepis fakta Daddy tentang soLat & ibadah.



Written by: Misses Naza

Monday, May 25, 2009

SoLat :: Pray

It's been a whiLe for tazkirah being written in this bLog. So, as Lazy as Nadhirah couLd be (hehehe..) this post won't be transLated into EngLish version. [[for this very moment; I gueSs]]

Seksa/ hukuman bagi individu yang meLengah-Lengahkan atau meninggaLkan soLat.

6 Seksaan/hukuman di dunia:

1] Ditarik ketenangan/ kebahagiaan daLam dirinya. Contohnya: dia rasa dirinya sentiasa menjadi bahan umpatan orang, takpun dia rasakan orang tak ikhLas berkawan dengan dia, takpun dia rasa macam kurang kasih sayang. Jiwa dia kosong ja sentiasa. Seperti mencari-cari sesuatu tapi tak jumpa. Jiwanya tak pernah tenang. Saya pernah ternampak T-Shirt yang bercetak "AKU JIWA KOSONG." Tu tak soLatLa tu. Tak ingat Tuhan dah. Apa punya pemikiran.

2] Ditarik rezekinya di dunia. Dia bekerja seperti orang Lain. pergi pejabat dari 7am, baLik pukuL 5pm. Tapi sentiasa rasa tak cukup. AsaL dapat gaji, kereta rosak, takpun biL Letrik tiba-tiba meLambung naik, takpun patah tangan sampai terpaksa keLuarkan perbeLanjaan perubatan, takpun kereta kena curi, takpun duit RM200 tercicir masa makan kat Secret Recipe. Nampak tak? ALLah tarik secara hikmah. Tanpa kita sedari. Mungkin kita anggap benda ni ujian. Tapi sebenarnya musibah sebab ia berLaku setiap buLan.

3] HiLang seri wajahnya. Pernah tak korang membandingkan muka orang yang jaga soLat dgn muka org yang tak menjaga soLat? Apa yang korang nampak? Saya pernah. Saya nampak ada ketenangan yang Luar biasa pada wajah org yg menjaga soLat berbanding yg tidak. Saya tak dapat ungkapkan dengan kata-kata sebab benda tu subjektif. Hanya dapat dirasa oLeh hati. CubaLah buat sekaLi. Pasti korang akan faham.

4] Tidak termasuk daLam kategori Orang IsLam. DaLam AL-Qur'an ada sebut, cara untuk membezakan antara orang kafir dengan orang IsLam adaLah meLaLui soLatnya. Maka, bagi orang IsLam yang tidak soLat, samaLah dia seperti orang kafir. Na'udzubiLLah~

5] Ibadah Lain tak diterima. Korang bersedekahLah kepada anak yatim, korang bagi makanLah orang-orang fakir miskin, korang tutupLah aurat semampunya, CONFIRM satu amaLan pun takkan diterima seLagi korang tak soLat. SoLat tu kan TIANG agama. seLagi tak soLat, seLagi tuLah amaLan Lain takkan diambiL kira. Memang sia-sia hidup di dunia kaLau macamtu.

6] Doanya takkan diangkat oLeh ALLah. SeLagi korang tak soLat, jangan harapaLah doa yang korang pohon kat ALLah tu akan diterima. BerdoaLah dari pagi sampai maLam. MenangisLah air mata darah sekaLipun, ALLah takkan terima. Sebab tu kaLau kita nak pohon sesuatu, kena buat soLat hajat duLu supaya Lebih berkat. KaLau kita nak buat piLihan puLak, kena buat soLat Istikharah duLu baruLa minta petunjuk. Nampak tak?

3 Seksaan/hukuman ketika mati:

1] MeninggaL daLam keadaan yang hina
2] MeninggaL daLam keadaan Lapar
3] MeninggaL daLam keadaan TERLALU dahaga

3 Seksaan/hukuman di aLam kubur:

1] Disempitkan kuburnya
2] DigeLapkan kuburnya
3] Diseksa di daLam kubur setiap masa sehingga Hari Kebangkitan

So, berjaga-jagaLah duhai sahabat... Jangan sampai hiLang seri wajah kita di dunia. Jangan sampai semua amaLan yang kita buat seLama ni menjadi sia-sia. Jangan sampai segaLa usaha hasiL titik peLuh kita tidak mendatangkan sebarang hasiL.

WaLLahu a'Lam.

Written by: Mrs. Naza

Saturday, May 23, 2009

HorribLe Pics On Cigarette's Carton

Since my famiLy members are not smokers, I guess this is quite tardy. I noticed that for every cigarette's carton, there's a horribLe picture teLLing how bad smoking is. It's quite disturbing knowing a person carrying that thing with him/her aLL the time. Just Looking at it make me wonder: Don't they feeL sorry for theirseLves? Or for the unborn chiLd?

SeriousLy, these pictures reaLLy scares me.
.
.
.
.
.
.
.
.

Disgusting!
pLease stop smoking!!!!

Written by: Mrs. Naza

Friday, May 22, 2009

KemaLangan :: Tragedi :: Ngeri

20 Mei 2009

Sepupu bakaL biras saya terLibat daLam kemaLangan ngeri. This accident happened around 9.30 pm at Beaufort. She was driving an Iswara from KK to Beaufort; aLone; just to take her printer cabLe as there's an assignment she need to print to be submitted the next day. It was quite irrasionaL but why queries things that had happened?

She was trying to overtake a car. Using her Turbo Mitsubishi engine instaLLed in Iswara, with wrong gap caLcuLation, she hit an Avanza fuLL with passenger. The car she drove was totaLLy destroyed by the massive coLLision. One of the Avanza's passenger was unconcious.

In the age of earLy 30's, she suffered severe injuries which incLude 2 broken Legs; Left & right, 2 broken arms; Left & right, 4 to 5 broken ribs, swaLLowed eyes & a torn cheek. The doctors now are working on her arms after they successfuLLy 'repairing' her Legs yesterday. She has to undergo Lots & Lots of surgery to fix her body back. For every LittLe movement she makes or the doctors make, she'LL screamed in agony. If u were there, u'LL cry as u can feeL the unbearabLe pain in her voice.

IT'S DREADFUL

So, pLease... Drive carefuLLy & safeLy. Drive with FOCUS. If u're sLeepy, pLease stop & don't continue driving. Take a short nap in your car. CaLL someone to freshen you up. Switch to radio channeL that suits your mood. Most important of aLL, recite a do'a.

"BismiLLahi majreha wamursaha inna robbi Laghafururrahim. ALhamduLiLLahiLLazi sakh khoraLana haza wama kunna Lahu mukrinina wainna ila robbina LamungqoLibun~"

You might be an aLert driver, you might drive in the safest condition but you'LL never know what's await you. Any driver out there might be a careLess driver. Be concious.

Written By: Mrs. Naza

Thursday, May 21, 2009

MiSsesNaza's Visitors

Credit to Live Traffic Feed.

I've circLed every different continent in the List beLow. How impreSsive as I have readers from aLL around the worLd? there's a Lot more but since it's getting Late; I'm getting tired of doing da cut, copy & paste procedure again & again. wiLL update Later. maybe!!



Written by: Mrs. Naza

Bunuh, Ragut, Rompak, Samun

MASYA ALLAH!

Kadar kenaikan tambang teksi & bas akan dikaji semuLa buLan depan. Harga toL puLak makin naik (tidak berkaitan untuk warga Sabah & Sarawak). Saya hairan kenapa harga toL makin Lama makin naik? Sepatutnya, makin banyak kita bayar, makin turunLah harganya dari tahun ke tahun. Harga barang harian yang dinaikkan ketika harga petroL berada pada paras tertinggi pun tak turun-turun waLaupun harga petroL dah turun. Apa semua ni?

SemaLam, 20 Mei 2009, seorang ibu, anak & pembantu rumah dibunuh daLam kes samun di rumah sendiri. AwaL buLan Mei ni pun, wanita hamiL meninggaL akibat samun. Banyak dah kes samun & ragut berLaku di semenanjung. Kenapa berLaku macamni? Menakutkan..

Pengangguran. Kos sara hidup tinggi.

KataLah ABBOS bekerja dengan gaji RM1500 sebuLan. BerkeLuarga & mempunyai anak. Ada anak keciL. Si isteri merungut ABBOS tiada masa untuk keLuarga sebab bekerja dari pagi sampai maLam. Susu anak, Lampin anak, keperLuan sekoLah anak, yuran, beLanja sekoLah, Letrik, biL air, keperLuan dapur, CCM kereta, sewa rumah, petroL kereta, tambang bas, tambang teksi, toL, beLanja buLanan isteri. Nak kerja Lebih masa, isteri dah muLa merungut.

Tiba-tiba, diumumkan esok harinya harga barangan naik, tarif eLektrik naik, tarif air naik, toL naik, tambang bas & teksi naik. TAPI GAJI TAK NAIK-NAIK!! biLangan isteri & anak tak berkurangan maLah makin bertambah. Nak buat macamana?

Ni tak masuk Lagi para penganggur yang bertebaran di negara kita ni. Penganggur. Takda pendapatan buLanan. Tapi bernafsu nak pakai baju baru, bernafsu nak bergayut di teLefon Lama-Lama sampai terpaksa reLoad handphone setiap hari, bernafsu nak Lepak kat restoran segera dengan kawan-kawan, bernafsu nak bergaya & meLaram, bernafsu nak hisap rokok 10 batang sehari. Duit nak cekup mana? minta dari mak ayah? Sampai biLa mak ayah nak tanggung? BiLa mak ayah dah bising, muLaLa cari jaLan Lain. Pinjam ALONG. Takpun nak buat kerja senang, pegi merompak, samun, curi, ragut. Tak payah fikir panjang.

KaLau nak rompak, samun, curi, ragut tu pun.. takyahLa bunuh orang. Bodoh bangang bahLuL betuLLa!!! dahLa kerja yang kau buat tu dah berdosa. Kau bunuh Lagi mangsa kau. BerkaLi ganda dosa kau dapat. Sekurang-kurangnya kaLau kau berjaya meLepaskan diri dari rompak, samun, curi, ragut tu, mangsa kau mungkin akan menghaLaLkan duit yang kau rompak, samun, curi, ragut. Tapi kaLau kau bunuh dorang, kau makan duit haram sebab dorang tak sempat haLaLkan. BERTAMBAH Lagi dosa kau. Tak ke bodoh bangang bahLuL kau buat camtu?

Saya bukan nak menggaLakkan orang-orang yang bodoh bangang bahLuL ni untuk rompak, samun, curi, ragut tapi nak bagitau kat dorang ni supaya jangan bunuh mangsa dorang yang berpenat LeLah mencari rezeki tiap-tiap hari. DahLa senang-senang rompak, samun, curi, ragut harta orang, dibunuh puLak orang tu.

MARAHNYA!!!!!! MARAH SANGAT!!!

Written by: Mrs. Naza

Sunday, May 17, 2009

4 Hari

SaLam~

I didn't reaLise untiL i saw my bLog is not updated for 4 days whiLe expLoring aida's bLog. It's been that Long??! I thought i just wrote the previous entry 2 days ago. Erk~

Whatever it is, I'LL update Later coz my eyes can't bear the heavy sLeepineSs syndrom. Gosh! I reaLLy need a Lot of rests. I think my EngLish is getting worst! Need to reconsidering an EngLish night cLass. ahhahahah minta puji.

p/s: Thanks to Mr. Naza for da new Layout & pics.

Written by: Mrs. Naza

Tuesday, May 12, 2009

Aku Bukan Nabi yg Bisa Sempurna

Manusia pasti meLakukan kesiLapan kerna mereka bukan Nabi yang bisa sempurna. Begitu juga aku. Aku bukan Nabi yang bisa sempurna. Aku selalu meLakukan kesiLapan. Untuk itu, aku berhak dihukum. KadangkaLa hukuman yang diberikan kurasa tidak setimpaL dgn apa yang teLah aku perbuat. Perasaan itu juga timbuL kerna aku seorang manusia. Tidak pernah merasa puas dengan apa yang ada. Aku bukan Nabi yang bisa sempurna.

Tetapi aku bersyukur kerna dikurniakan seorang ibu yang sangat memahami waLaupun kadangkaLa timbuL juga perasaan tidak puas hati untuk sestengah tindakannya. Namun, sesungguhnya perasaan itu hadir kerna aku bukan Nabi yang bisa sempurna. Tak kira betapa endah tak endahnya aku meLayan perbuaLannya, betapa sombongnya aku mengadap makanan yang dihidangkan, betapa kasarnya aku meLayaninya, betapa Lama aku tidak menghiraukannya, dia tetap di situ. Mak tetap di situ. MeLayani aku sepenuh kasih sayang yg ada.

Mak, akak syg mak sangat2. Kadang2 akak rasa nak peLuk mak tapi akak maLu. Kadang2 kuat perasaan akak nak ucap I Love U kat mak tapi akak maLu. Akak suka tengok muka mak excited biLa terima hadiah. Dats y akak suka beLikan mak something. Sebab tu ja yang akak berani & tak maLu nak buat. Akak nak mak tau satu perkara. KaLau mak tak senyum kat akak, hati akak tak tenang sepanjang hari. Mak mesti senyum kat akak hari2 ok. Akak sayang mak sampai mati.

p/s: akak nak guna perkataan something tu untuk anak2 akak nnt

Written by: Mrs. Naza

Thursday, May 7, 2009

Political thinking..

Baru-baru ini negara kita Malaysia telah menerima 1 transfomasi baru dengan perlantikan Datuk Seri Najib B. Tun Abdul Razak sebagai Perdana Menteri Malaysia yang ke enam. transfomasi yang dibawa oleh ideologi Perdana Menteri yang baru ini telah membawa Negara ke satu Era baru yang akan menyaksikan percaturan dan perubahan drastik senario politik negara bagi tahun 2009 ini. bagi menyusun semula strategi dan (group of the team). Pelbagai rombakan telah dilakukan bagi mengstruktur semula anggota-anggota kabinet dan hala tuju kerajaan bagi merialisasikan matlamat dan misi kerajaan dengan lebih efektif. Satu ketika dahulu negara kita hanya dikenali sebagai Negara MEMBANGUN dengan pertumbuhan ekonomi dan hasil KDNK yang agak konsisten darisegi hasil eksport import,produk pertanian, penternakan, pendidikan, perubatan, hasil kamoditi sawit, petroleum, eko pelancongan dan yang terbaru projek Angkasawan.
Apa yang menarik minat saya untuk menulis artikel ini ialah bagaimana semua yang disebutkan tadi boleh bergerak seiring dengan jayanya hasil daripada pemerintahan sebuah kerajaan yang mantap. apabila semua ini berjalan dengan lancar maka terciptala bangunan-bangunan yang tinggi terpacak di negara kita. kita mampu membina klcc, litar sepang, klia, kotaraya metropolitan, putrajaya, universiti, jalan raya, bekalan elektrik, sumber air dll seterusnya meujudkan peluang-peluang perkerjaan kepada rakyat kita sendiri. perubahan drastik ini bukan sahaja dilihat oleh kita selaku masyarakat yang hidup di negara ini tetapi juga di seluruh dunia. banyak negara-negara yang maju mula mengkagumi kemampuan anak tempatan Malaysia kerana telah membangunkan negara yang pernah dijajah ini. belum sampai 60 tahun kita mampu membangunkan negara ini hingga maju dan terkenal diseluruh dunia..ini lah hikmahnya apabila kestabilan politik, rakyat dan kerdaulatan raja-raja bersatu bersama hingga kita berjaya. keharmonian masyarakat yang hidup berbilang kaum di negara kita adalah kunci kejayaan kita dimasa ini. namun hakikatnya senario politik negara tetap tidak lari daripada pelbagai masalah yang telah timbul akibat daripada perbezaan pendapat daripada pelbagai pihak yang begitu taksub kepada kepentingan peribadi khususnya potilik semasa negara kita. isu-isu politik tidak lagi menuju kepada kearah kepentingan rakyat tetapi lebih kepada kepentingan berbentuk peribadi.
parti-parti pembangkang suda mula menguasaai pemikiran rakyat dengan menjadikan isu-isu yang berbau sentimen perkauman, agama dan hak keistimewaan mula dipertikaikan. dan agak menyedihkan apabila ada segelintir parti-parti politik sudah mula berani untuk mengkritik dan bertindak biadap terhadap raja-raja melayu sehinggakan sanggup melakukan apa sahaja demi kepentinggan politik dan parti masing-masing. mereka suda mula tidak menghormati raja dan sanggup memperalatkan rakyat sebagai perisai mereka untuk memberontak. mereka mula bertindak liar dengan membuat huru hara tanpa rasa takut kepada undang-undang serta mengikut perasaan hati sendiri. harta benda awam habis dirosakkan dan fikiran serta minta masyarakat mula dipengaruhi dengan hasutan-hasutan mereka supaya membenci kerajaan dan bertindak agresif dengan sesuka hati...adakah orang-orang seperti ini yang kita mahu untuk mentadbir kerajaan negara kita?..melakukan kemungkaran dengan biadap serta mahu menjadikan negara kita ini kacau bilau...kepada generasi muda kita harus sedar dan fahami maksud sebenar erti kemerdekaan. kita tidak perlu mengikut perasaan dalam melakukan sesuatu hal yang boleh menjejaskan keastabian ekonomi dan keselamatan negara hanya kerana isu politik semata-mata. kita harus sedar bahawasanya jatuh bangun sesebuah negara itu terletak kepada kuasa rakyat negara itu sendiri. kini negara kita sudah cukup aman dan makmur dibawah pemerintahan satu raja (Yang Dipertuan Agong) kerajaan yang memerintah juga adalah kerajaan yang dipilih berlandaskan sistem demokrasi berpelembagaan serta mengikut lunas undang-undang. diharap generasi masa kini dapat mempertahankan kedaulatan undang-undang dan raja-raja melayu seperti yang telah di usahakan oleh generasi moyang kita terdahulu.,jangan sia-siakan masa depan anak-anak kita kelak hanya kerana kesilapan yang kita lakukan sekarang.
~Mr.DM.Nazaruddin~
04:27 am house of 27 KingFisher//

Fire!!! Kebakaran!!! Api~ Api~

7th May 2009
ApproximateLy 5.15pm
In front of AL-Nur HeaLthcare Shop

It started with a smaLL fire next to the bridge (main entrance to King Fisher). Assuming it's just an ordinary phenomena, normaL activity residents' of KF aLways do; burning dry Leaves or grass, everybody doesn't seems to care. But when the fire is getting enormous, FSIL quickLy caLL the fire brigade & to her surprise, they aLready know about it. Using traffic jam as an excused, they arrived 40 minutes Later which can kiLL aLmost 100 peopLe if this incident occur in the housing area (I'm not exaggerating. wait tiLL u see da pics!)

Ashes scattered everywhere in the thick dark air; giving us difficuLty to breathe. Firemen managed to controL the fire after 2 hours of fighting. From sundown tiLL night. Thank u Mr. Firemen for not Letting our premises being burned!

as it started
as they arrived
everybody was watching
What do you think? Can I be a profeSsionaL reporter? hehe.. There was no reporter at that time. So, Sabah Times, New Straits Times & The Stars: Wanna pay me for this articLe?? I'LL be very deLigthfuL! haha

Written by: Mrs. Naza

Tuesday, May 5, 2009

This is what we caLL Love

Pernah tengok LeLaki sejati membuat gubahan hantaran? Biasanya yg aw~ aw~ je buat. Gambar di bawah menjadi bukti bahawa LeLaki sejati juga mampu membuat dekorasi hantaran. Hehe.. *cLap2* to Mr. Naza for his enthusiasme decorating the wang hantaran box.


And to pay his kindness, I wore the hijab he bought me from KL. Though I think I Look Like an aunty in 30's, it won't matter coz he didn't think dat way. Good!

How do I Look?

Written by: Mrs. Naza

AL Jabbar :: Pengedar TunggaL Sabah


Working at AL-Nur HeaLthcare (AL-Jabbar) from 10am-9pm everyday do affect my daiLy scheduLe. Have to re-adjust everything. Hope this wiLL end as soon as the Launching settLed. But the best thing is, I can go for Dr. Jism Teraphy and other treatment for FREE. hehe. Dr. Jism wiLL transfer eLectric power up to 9000V to our body. Functioning as acid-in-blood-remover. Since our promotion day has come to an end, for every 30 minutes teraphy wiLL be charged RM7. What's RM7 compare to RM13k for the Dr. Jism machine?

I tried a 'stomach massage' machine but instead of putting it at my stomach (which obviousLy was suppose to be put at da stomach: from it's name), I used it at my hip. After 7 minutes of vibrating session, I can feeL my hip started to get itchy at certain area. Means that my fats' being burned by it!! wohahaha~ wanna try? It's onLy RM5 for 30 minutes.

Come! come to AL-Nur HeaLthcare at KingFisher, Riverside, near UncLe Bob Restaurant & next to Dry KLeen Laundry.

Written by: Mrs. Naza

Sunday, May 3, 2009

Crave? No!

LateLy i've been craving for McD. I used to eat it during b'fast, Lunch, supper & dinner. Ever since the media spread the devastating news of what zionist did to PaLestinians, i've stopped eating McD for I think aLmost 4 months now. But then... it seems Like da craving for Cornetto ChocoLate Sundae, DoubLe Cheese Burger, Onion Ring, Chicken Porridge & AppLe Pie is kiLLing me. Gosh!! NoOooo~ and da same goes to Starbucks' Green Tea with extra chocoLate chips!

What am I suppoSe to do?
I can't support zionist!
I can't kiLL my own famiLy!

ALLah, gimme strength~



Written by: Mrs. Naza

MajLis Mengantar Berian 2 Mei 09

Venue: House On HiLL
Time: ETA 11am
Date: 2nd May 2009
Audience: Approx. 110

Since, I've Less sLeep & Less rest, Let the pics teLL da story. I'LL upLoad da rest Later. A big thanks to Mak (as usuaL da mastermind), abah (P.A kepada mak. hihi), Kak Asiah & Ita (reaL heLp), Amirah, ayuSz (thanks a ziLLion!!), rina & everyone invoLved directLy & indirectLy.



BLack is for Mr. Naza from Mrs. Naza
GoLd is for Mrs. Naza from Mr. Naza

Written by: Mrs. Naza